0
(0)

فهرست مطالب

کانال گالوانیزه

کانال گالوانیزه چیست؟ برای پاسخ به اینکه کانال گالوانیزه چیست ابتدا باید بدانیم ورق گالوانیزه چطور تهیه می شود؟فولاد گالوانیزه داغ فرآیند فرو بردن فولاد ساخته شده در یک دیگ حاوی روی مذاب است. این فرآیند ذاتاً ساده است، که مزیت مشخصی را نسبت به سایر روش‌های حفاظت در برابر خوردگی فراهم می‌کند. در حالی که فولاد در دیگ قرار دارد، آهن موجود در فولاد به صورت متالورژیکی با روی مذاب واکنش می دهد و یک پوشش آلیاژی با پیوند محکم ایجاد می کند که محافظت در برابر خوردگی عالی برای فولاد ایجاد می کند. همانطور که نوار فولادی از دیگ روی خارج می شود، نازل های هوا هوا را می دمند تا روی اضافی از فلز خارج شود. مقدار روی باقی مانده بر روی فولاد (با نام مستعار وزن پوشش) توسط دو عامل تعیین می شود: سرعت خروج فولاد از دیگ و میزان فشار هوا که از چاقوهای بادی دمیده می شود.

همانطور که می دانیم کانال های هوا و داکت ها بخش مهمی از  هواکش هستند. آنها وظیفه مهم خروج هوای مرطوب را به خارج از منزل انجام می دهند. در نتیجه، توجه ویژه ای به مواد کانال داده می شود.

کانال های گالوانیزه در دنیای سیستم های تهویه مطبوع و اگزوز نیز بسیار محبوب هستند. پوشش های گالوانیزه گرم بر روی بسیاری از مواد از وسایل برقی گرفته تا مجسمه های هنری استفاده می شود. گالوانیزه در اندازه های مختلف از قطعات کوچک مانند مهره ها، پیچ و مهره ها و میخ ها تا اشکال ساختاری بزرگ، جزء لاینفک زیرساخت های بسیاری از کشورهای مدرن است. معمولاً، گالوانیزه گرم دسته ای در فولادهای در معرض اتمسفر در زندگی روزمره ما استفاده می شود.

کاربردهای اصلی ورق فولادی گالوانیزه گرم عبارتند از: کانال های گرمایش و تهویه مطبوع، سقف، لوازم خانگی و هر کاربرد عمومی ورق فلزی که در آن مقاومت در برابر خوردگی مهم است.

کانال گالوانیزه -شرکت پویاتجهیز سیستم نیوساد
کانال گالوانیزه

مزایای استفاده از فولاد گالوانیزه در کانال کشی

کانال گالوانیزه دارای مزایای بسیار زیادی می باشد در اینجا به بررسی این مزایا می پردازیم:

پوشش سنگین: مجرای فولادی گالوانیزه دارای پوششی است که از ساختار فلزی خاصی برای مقاومت در برابر آسیب های مکانیکی تشکیل شده است.

 مقرون به صرفه: کانال گالوانیزه مقرون به صرفه ترین است و برای اکثر کاربردها استاندارد است، زیرا دوام بیشتری دارد و نیاز به تعمیر و نگهداری کمتری دارد.

ماندگاری طولانی: پوشش گالوانیزه معمولاً تا 50 سال در بیشتر محیط های روستایی و 25 سال در مناطق شهری و ساحلی دوام می آورد.

حفاظت کامل: کل خط محصولات گالوانیزه نوردفاب در برابر خوردگی، زنگ زدگی، آسیب آب و رطوبت، حتی در مناطق غیر قابل دسترس کاملاً محافظت می شود.

استحکام بالا: به دلیل وجود رخ های عرضی کانال

حذف نبشی آهنی جهت استفاده در فلنج ها

هوابندی: هوابندی کامل در نتیجه ی حذف نبشی آهنی و استفاده از فلنج TDF

سبک تر شدن کانال: در نتیجه ی حذف نبشی آهنی و استفاده از فلنج TDF

سایز و ابعاد دقیق کانال طبق نقشه (حداکثر تلرانس 5 میلیمتر)

قائمه بودن دقیق کانال: به دلیل استفاده از گوشه های فلزی استاندارد

نصب سریع و آسان: به دلیل استفاده از فلنج های TDF با استفاده از پیچ و مهره و کلیپس در صورت نیاز

کاهش هزینه: سیستم کانال کشی که از فولاد گالوانیزه تشکیل شده است هزینه چندان بالایی ندارد. قیمت ورق های فولادی گالوانیزه چندان تحت تاثیر فراز و نشیب بازار نیست.

طول عمربالا: فولاد گالوانیزه دارای طول عمر بسیار بالایی است که بیشتر از بسیاری از آلیاژهای دیگر است. برخی از سیستم های کانال گالوانیزه دارای بازه زمانی بسیار طولانی هستند که منجر به حداقل تعمیر و نگهداری می شود.

چقرمگی: کانال های فولادی گالوانیزه دارای کیفیت استحکام و استحکام هستند. سیستم کانال کشی فولادی گالوانیزه در حین حمل و نقل یا در حین نصب یا مونتاژ کمترین آسیب را متحمل می شود.

هزینه نگهداری کمتر: کانال های فولادی گالوانیزه به دلیل استحکام و ساختار سفت کانال ها به نگهداری کمتری نیاز دارند. بهترین کانال ها برای دوره های زمانی بسیار طولانی تری به اندازه نو هستند.

مشاهده مقاله پیشنهادی:پروژه های انجام شده

مزایای کانال گالوانیزه -شرکت پویا تجهیزسیستم نیوساد
کانال گالوانیزه

دلایل استفاده زیاد از کانال گالوانیزه چیست؟

بیشتر کانال کشی ها از ورق فولادی گالوانیزه ساخته می شوند که به عنوان ورق فلزی گالوانیزه نیز شناخته می شود. این رایج ترین ماده ای است که در ساخت کانال کشی استفاده می شود که از زنگ زدگی جلوگیری می کند و از هزینه نقاشی جلوگیری می کند. زیرا کانال گالوانیزه عایق صدا و عایق درجه بالاهستند. ما در شرکت پویا تجهیزسیستم نیوساد کانال کشی فولادی گالوانیزه با کیفیت بالا را ارائه می دهیم که دارای مقاومت در برابر خوردگی عالی هستند و بسیار قابل اعتماد و انعطاف پذیر هستند. 

کانال های ورق فلزی گالوانیزه از فولاد گالوانیزه با کیفیت بالا در طول چندین متر برای جابجایی آسان ساخته می شود.  انتهای هر قطعه برای اتصال آسان اتصالات متوالی یا اتصالات ورق فلزی و مجرای انعطاف پذیر چین خورده است. درز روی مجرای ورق فلزی گالوانیزه  بر روی یک دستگاه قفل محکم ایجاد می شود که به راحتی مونتاژ در محل کار شما را امکان پذیر می کند. 

مجرای گالوانیزه یکی از مقرون به صرفه ترین راه ها را برای محافظت از فلزات در مقایسه با سایر پوشش های محافظ فولاد ارائه می دهد. گالوانیزه کردن فرآیندی است که در آن روی یا یک پوشش فلزی دیگر بر روی یک فلز سیاه پایه متراکم اعمال می‌شود که به آن خاصیت ضد خوردگی می‌دهد و از آن در برابر خوردگی و عوامل محیطی محافظت می‌کند. هنگامی که مواد کانال گالوانیزه می شوند، مستقیماً از قرار گرفتن در معرض عناصر محافظت می شوند و اکسیده یا خورده نمی شوند.

مجرای گالوانیزه نه تنها برای کاربردهای خارجی ایده آل است، بلکه در عملیات تولید چوب، گرد و غبار سرب و سیمان، وسایل نقلیه، غرفه رنگ و اگزوز قهوه روستر، دود جوشکاری، و برای مدیریت استخراج گرد و غبار به کار می رود.

فولاد گالوانیزه موجود از ورق فلز با بالاترین استانداردهای کیفیت ساخته شده است. دارای یک لایه محافظ است که در برابر زنگ زدگی و خوردگی مقاوم است و برای استفاده های مختلف مناسب است. ورق های فولادی به صورت گرم در آلیاژهای آهن روی غوطه ور می شوند و دارای بافت کمی هستند. این محافظت اضافی در برابر عناصر محیطی ایجاد می کند. فولاد گالوانیزه به دلیل ویژگی‌های مقاوم در برابر زنگ‌زدگی، فلز محبوبی است که در ساخت قطعات بدنه خودرو استفاده می‌شود.

ساخت کانال گالوانیزه -شرکت پویاتجهیز سیستم نیوساد
کانال گالوانیزه

خصوصیات کانال گالوانیره

کانال های گالوانیزه که کانال های فلزی فولادی با لایه محافظ روی هستند، اما در مورد سطح داخلی صاف و ضخامت آن چطور؟

فولاد گالوانیزه انعطاف پذیر برای ارائه استحکام فولاد گالوانیزه و انعطاف پذیری طراحی شده است. بنابراین، آنها نسبتا سبک وزن هستند. آنها برای تهویه کم فشار یا سیستم های اگزوز ایده آل هستند.پوشش داخلی کانال های گالوانیزه انعطاف پذیر کاملاً صاف نیست. در عوض، دارای برجستگی هایی در طول داخلی و خارجی مجرا است. برآمدگی ها پرزها را به دام می اندازند و در برابر جریان هوا مقاومت ایجاد می کنند که منجر به رسوب پرز نیز می شود.

بر خلاف کانال های انعطاف پذیر فویل، برجستگی ها در کانال های فولادی گالوانیزه انعطاف پذیر عمیق نیستند، بنابراین تأثیر زیادی بر جریان هوا و جمع آوری پرز ندارند. با این حال، هنوز برجستگی ها وجود دارد و بنابراین آنها کد را نقض می کنند و خطری برای ایمنی ایجاد می کنند.

کانال‌های فولادی گالوانیزه انعطاف‌پذیر می‌توانند در ضخامت‌های (0.018 میلی‌متر) باشند که بسیار کمتر از حداقل ضخامت IRC مورد نیاز  (0.3950 میلی‌متر) است. همچنین می توانید کانال های انعطاف پذیر با ضخامت (1.0 میلی متر) را پیدا کنید.

کانال های گالوانیزه انعطاف پذیر را می توان به عنوان کانال انتقال برای خشک کن استفاده کرد، اما آنها را نمی توان در دیوارها یا کف پنهان کرد. برای نگهداری منظم و مواقع اضطراری باید به راحتی در دسترس باشند.

ورق فلزی گالوانیزه:کانال های ورق فلزی گالوانیزه با فلز سفت و سخت مستقیم ساخته می شوند.فضای داخلی یک کانال ورق فلزی هموارتر از کانال های مارپیچ گالوانیزه و کانال های فولادی گالوانیزه انعطاف پذیر است.سطح داخلی صاف آنها اجازه می دهد تا هوا آزادانه و بدون اصطکاک جریان یابد. همچنین احتمال جمع شدن پرزها را کاهش می دهد. این باعث می شود آنها برای استفاده تجاری و در خانه هایی که خشک کن زیاد کار می کنند ایده آل باشند.اگر می خواهید از فولاد گالوانیزه برای کانال کشی خود استفاده کنید، ورق فلز گالوانیزه بهترین انتخاب است.

نکته ای که در مورد ورق فلزی گالوانیزه باید به آن توجه کرد این است که کار با آن ساده ترین نیست. آنها را نمی توان خم کرد، بنابراین معمولاً با اتصالات زانویی مونتاژ می شوند که به مجرای اجازه می دهد 45 درجه یا 90 درجه بچرخد. هرچه آرنج های بیشتری اضافه کنید، مجرای شما کوتاه تر می شود.

انواع کانال گالوانیزه

کانال گالوانیزه تهویه

تمامی سیستم هایی که وظیفه ی ایجاد سرما (کانال کولر گالوانیزه) یا گرما و جریان هوا (کانال هوا گالوانیزه) را در محیط به عهده دارند جزو سیستم تهویه به شمار می روند. کانال کشی گالوانیزه تهویه لوله های انتقال هوا است که از ورق فلزی گالوانیزه با ضخامت های گوناگون تهیه گشته است. جنس کانال گالوانیزه تهویه ورق های فلزی است که روکش عایقی به منظور کاهش دما برروی آن ها تعبیه گشته است. همچنین اگر این ورق ها از داخل نیز عایق شده باشند به منظور کاهش آلودگی صوتی نیز مورد استفاده قرار می گیزند. عایق های کانال گالوانیزه تهویه می تواند پشم شیشه یا فایبربورد باشد. 

 

کانال هوا گالوانیزه

کانال هوا (Air Duct) وظیفه ی دریافت هوای تولیدی دستگاه مطبوع را دارد و پس از پاکسازی آن، هوا را به دستگاه بر می گرداند بنابراین به طور خلاصه هدف کانال هوا انتقال هوا است. ساخت کانال هوا نیازمند مصالح محکم و مقاوم است که ورق های گالوانیزه علاوه بر قیمت مناسب دارای استحکام بالا و قابلیت تحمل ضربه و مقاومت در برابر پارگی و خوردگی را دارند. 

 

کانال کولر گالوانیزه

 کانال کولر گالوانیزه در دو نوع چهار گوش و گرد به بازار عرضه می گردد که وظیفه ی انتقال برودت و تهویه را به عهده دارند. این کانال ها به دلیل رسانایی حرارتی بالای ورق های گالوانیزه به منظور جلوگیری از میعان باید کاملاً عایق بشوند. عایق کانال کولر گالوانیزه توسط پشم شیشه یا پشم سنگ صورت می گیرد. قیمت کانال کولر گالوانیزه به دلیل پایین بودن قیمت ورق گالوانیزه کانال کولر بسیار مناسب است و به عنوان کانال کولر ارزان شناخته می گردد.

مشاهده مقاله پیشنهادی: مراحل ساخت کانال پیش عایق

کانال گالوانیزه صنعتی -شرکت پویاتجهیز سیستم نیوساد
کانال گالوانیزه

نصب کانال گالوانیزه

برای محکم کردن درز به هم، از  انتها شروع می کنیم و به سمت انتهای دیگر حرکت می کنیم، و مطمئن می شویم که صدای درز را در حین به هم خوردن می شنویم.  برای جلوگیری از نشت هوا، این درز را با درزگیر مجرای آب بندی می کنیم. این کار راندمان انرژی سیستم شما را بهبود می بخشد و قبوض آب و برق شما را کاهش می دهد. هنگام اتصال به اتصالات ورق فلزی، انتهای چین خورده کانال را به انتهای مستقیم اتصال لغزانده می شود و با پیچ های ورق فلزی در مرکز ثابت می شود. همچنین اگر این اتصال را با یک درزگیر کانال فلزی آب بندی شود عالی می شود. همه ورق ها مجرای فلزی مورد استفاده برای تامین هوا در سیستم تهویه مطبوع و گرمایش یا تهویه مطبوع شما باید با پیچاندن یک پتوی عایق فایبرگلاس در اطراف کانال ورق فلزی از خارج عایق شود.

در صورتیکه نیاز به ساخت ونصب کانال گالوانیزه,کانال تهویه گالوانیزه,کانال صنعتی گالوانیزه وکانال کشی گالوانیزه دارید باشمارهای ثبت شده در سایت شرکت پویاتجهیزسیستم نیوساد تماس گرفته مشاوران ما آماده پاسخ به تمام سوالات شما عزیزان می باشند.

کانال تهویه گالوانیزه -شرکت پویاتجهیز سیستم نیوساد
کانال گالوانیزه

به منظور برآورده ساختن نیازهای متنوع مشتریان، ما طیف وسیعی از طراحی,ساخت ونصب کانال ها را انجام می دهیم از جمله کانال پیش عایق,کانال پیش عایق پلی اورتان(پلی یورتان),کانال فلکسیبل و کانال گالوانیزه را با 15سال تجربه در سراسر ایران انجام می دهیم.

از این انواع سیستم کانال هوا می توان برای تعیین اینکه کدام نوع کانال برای ساختمان شما مناسب است استفاده کرد. اگرچه یک سیستم کانال از نظر ظاهری ساده است، اما برای راحتی و کارایی یک ساختمان مهم است. آیا به خدمات ساخت در ساختمان فعلی یا ساخت و ساز جدید خود نیاز دارید؟ برای همکاری با سازندگان متخصص ما همین امروز تماس بگیرید. شرکت پویا تجهیز سیستم نیوساد آماده ساخت کانال پیش عایق و کانال پیش عایق پلی اورتان,کانال گالوانیزه در سراسر کشور می باشد.اگرساکن تهران هستید نیز می توانید برای ساخت کانال پیش عایق تهران,کانال پیش عایق پلی اورتان تهران و کانال گالوانیزه در تهران با ما در تماس باشید.همچنین اگر ساکن هرکجای ایران که باشید می توانید با ما تماس بگیرید و از مشاوره رایگان متخصصان ما برخوردارشوید.

اشتراک گذاری مقاله در صفحات اجتماعی

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on whatsapp
Share on telegram
Share on email

سوالات متداول

هزینه وقیمت ساخت کانال گالوانیزه چقدر است؟

هزینه وقیمت کانال‌ گالوانیزه به عوامل مختلفی وابسته است که از جمله این موارد می‌توان به نوع کانال، متراژ کانال و مواد اولیه تشکیل دهنده کانال و… اشاره کرد. لطفا برای اطلاع از قیمت به روز کانال گالوانیزه با شماره های ثبت شده در سایت ثماس بگیرید.مشاوران ما با کمال میل آماده پاسخ به تمام سوالات شماعزیزان می باشند.

آیا سفارش ساخت کانال گالوانیزه در سراسر کشور امکان پذیراست؟

بله.شرکت پویاتجهیزسیستم نیوساد باداشتن متخصصان ,درهرجای ایران که باشید .طراخی ساخت,نصب کانال گالوانیزه را انجام می دهند.برای اطلاعات بیشتر لطفا با شمارهای ثبت شده درسایت تماس بگیرید.

کانال گالوانیزه چیست؟

بیشتر کانال‌های تولید شده با فلز گالوانیزه، گالوانیزه گرم هستند، فرآیندی از پوشش فولاد با یک لایه نازک روی. فولاد از حمام مذاب روی در دمای حدود 860 درجه فارنهایت (460 درجه سانتیگراد) عبور می کند.

آیا گالوانیزه بهتر از فلز است؟

ه طور کلی، فولاد گالوانیزه نسبت به فولاد ضد زنگ انعطاف پذیرتر است و کارکرد آن آسان تر است. فولاد ضد زنگ از فولاد گالوانیزه قوی تر و در برابر خوردگی مقاوم تر است.

آیا کانال گالوانیزه محکم و دارای استحکام است؟

فولاد گالوانیزه گرم دارای خواص خمشی، ضربه ای، مقاومت مقاومتی و استحکام کششی با سایر فولادهای سازه ای است، با یک تفاوت مهم. فولاد گالوانیزه زنگ نمی زند.

گالوانیزه از چه چیزی ساخته شده است؟

فولاد گالوانیزه یک فولاد کربنی است که با روی پوشش داده شده است. رایج ترین روش پوشش روی، فرآیند غوطه وری داغ است. فرآیند غوطه وری داغ شامل غوطه ور کردن فولاد کربنی در حمام روی مذاب (تقریباً 680 درجه فارنهایت) است.

آیااین مطلب برای شما مفید بود؟

روی ستاره کلیک کن و رای بده

میانگین امتیازدهی 0 / 5. شمارش امتیاز 0

هیچ امتیازی ثبت نشده!اولین نفرباش که رای میدی!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *