1403-02-15 10:10 قبل از ظهر

1403-02-15 10:10 قبل از ظهر

شرکت پویا تجهیز سیستم نیوساد
مشاوره رایگان
5
(1)

فهرست مطالب

کانال پیش عایق پلی اورتان یا پلی یورتان چیست؟

کانال پیش عایق پلی اورتان (پلی یورتان) پانل کانال عایق شده با فوم PU با فویل آلومینیومی برای سیستم کانال تهویه مطبوع مرکزی استفاده می شود. صرفه جویی در انرژی و دوستدار محیط زیست است. روز به روز در سراسر جهان محبوبیت بیشتری پیدا کرده بود.کانال پیش عایق پلی اورتان یا پلی یوررتان نوعی ماده از پیش عایق شده است که از فوم عایق پلی یورتان (PU) و فویل آلومینیوم / ورق آهن گالوانیزه در دو طرف تشکیل شده است. لایه بیرونی کانال هوا پلی اورتان از صفحه آلومینیومی نازک با خلوص بالا و لایه میانی از فوم پلی یورتان سفت و مقاوم در برابر شعله ساخته شده است که دارای استحکام بالا، ضد شعله سطح B1 و ضد حریق، ضد آب و ضد رطوبت، بدون آلودگی و عملکرد پایدار.

در مقایسه با کانال‌کشی سنتی آهن گالوانیزه (فلز فولادی)، پانل کانال پیش‌عایق فوم PU با فویل آلومینیومی دارای عملکرد بالا، وزن سبک و سیستم قوی است که تنها به یک فرآیند نصب نیاز دارد. این به طور گسترده ای در سیستم های تهویه واحدهای تهویه مطبوع مرکزی در بیمارستان، هتل، بازار، سوپرمارکت، مهمانخانه، فرودگاه، استادیوم، کارگاه، فروشگاه مواد غذایی، پروژه خالص و غیره استفاده می شود.

شرکت پویا تجهیزسیستم نیوساد با داشتن متخصصان در زمینه مراحل ساخت کانال پلی یورتان با تجربه و سابقه 15ساله در خدمت مردم کل کشور ایران می باشد. 

کانال پیش عایق پلی اورتان -شرکت پویا تجهیزسیستم نیوساد
کانال پیش عایق پلی اورتان

مزایای کانال پیش عایق پلی اورتان یا پلی یورتان چیست؟

مزایای کانال پلی اورتان (PU) پیش عایق به شرح زیر می باشد؟

1-رسانایی حرارتی کم (0.022w/m.k) آن را از نظر حرارتی کارآمدترین و از این رو باریک ترین محصول عایق که معمولاً برای کانال های تهویه مطبوع از پیش عایق شده استفاده می شود، می سازد.

2-نشتی کم هوا در مجرای کانال می تواند به دلیل کاهش بارهای گرمایشی و سرمایشی و مصرف انرژی فن باعث صرفه جویی قابل توجهی در مصرف برق شود.

3-وزن آن تا 72% کمتر از مجرای ساخته شده از GI، آن را برای پروژه های نوسازی ایده آل می کند، جایی که سازه های ساختمانی موجود ظرفیت بار کافی برای بارهای سرویس جدید ندارند.

4-با فویل آلومینیوم ضد باکتری تقویت شده در هر دو طرف، محافظ آن در برابر خوردگی، بهداشتی و قابل مشاهده قابل نصب است.

5-کانال کشی با وزن کم ساخته شده در مقاطع و نصب تک فیکس و عدم نیاز به نصب عایق به عنوان عملیات دوم، دوره های زمان بندی پروژه را برای کانال های عایق بندی شده کاهش می دهد.

6-لوله کشی ساخته شده از سیستم UNTDuct سفت، محکم و خود نگهدار است و عمری بیش از 20 سال دارد.

 

کانال پلی اورتان ، یکی از پیشروترین پانل های کانالی فوم پلی اورتان (pu) بدون عایق کامپوزیت با تولید کنندگان و تامین کنندگان فویل آلومینیومی در جهان است. .

ساخت کانال پیش عایق پلی اورتان -شرکت پویا تجهیزسیستم نیوساد
کانال پیش عایق پلی اورتان

مشخصات کانال پلی اورتان (پلی یورتان) چیست؟

کانال هوا با فوم پلی یورتان (PU) پیش عایق  یکی از پیشرفته ترین و کم مصرف ترین سیستم های کانال هوا در سراسر جهان است. صرفه جویی در هزینه و سازگار با محیط زیست. این سیستم از پانل های کانالی با پلی اورتان (PU) پیش عایق شده و انواع لوازم جانبی تشکیل شده است.

پانل های کانالی پیش عایق شده با فوم پلی اورتان (PU) شامل فوم عایق پلی اورتان (PU) سفت و سخت است که در دو طرف آن با یک فویل آلومینیومی 80 میکرونی با نفوذپذیری کم بخار محافظ قرار گرفته است. فوم ها کاملاً بدون CFC و HCFC هستند و مقاومت حرارتی بالایی دارند. این پانل را می توان در انواع کانال های مستطیلی (خمیده) ساخت، سپس می تواند توسط لوازم جانبی و ابزار موجود در محل در کانال های HVAC مونتاژ شود.

مزایای کانال پیش عایق پلی اورتان (PU) :

هدایت حرارتی کمتر، راندمان حرارتی بالاتر

مقاله پیشنهادی:  کانال تهویه مطبوع قم

 

چگالی کم، وزن سبک

 

فوم شده با مواد بدون CFC، محافظ محیط زیست

 

مهر و موم هرمتیک نشت هوای کمی را تضمین می کند

 

با فویل آلومینیومی تقویت شده در دو طرف، محافظ آن در برابر

 

خوردگی، بهداشتی و ظاهری زیبا دارد.

 

فوم با ساختار سلول بسته، ضد آب و عایق صدا.

 

ساخت آسان، نصب سریع و نگهداری راحت باعث صرفه جویی در هزینه می شود.

 

بدون فلنج بیرون زده روی اتصالات، می تواند فضای ساختمان را تا حد زیادی ذخیره کند

قیمت کانال پیش عایق پلی اورتان -شرکت پویا تجهیزسیستم نیوساد
کانال پیش عایق پلی اورتان

 کانال پیش عایق پلی‌اورتان یک سیستم کانال‌کشی با کارایی بالا، سبک وزن و قوی ارائه می‌دهد که تنها به یک فرآیند نصب ثابت نیاز دارد. این امر نه تنها باعث می‌شود که عملیاتی با سرعت بالا برای پروژه‌هایی که زمان در آنها حیاتی است، انجام شود، بلکه مزیت صرفه‌جویی قابل‌توجه در هزینه و فضا را نیز فراهم می‌کند. این می تواند بیش از 20٪ در هزینه های عملیاتی در طول عمر 30 ساله صرفه جویی کند.

این کانال از پانل ها و لوازم جانبی کانال پیش عایق شده با فوم پلی اورتان توسط مجموعه ای از ابزارهای خاص ساخته شده است. پانل ها از عایق فوم پلی اورتان به ضخامت 20 میلی متر که در داخل با ورق آلومینیوم ضخامت 80 میکرون و در خارج با آهن گالوانیزه ضخامت 200 میکرون (ورق فلز) قرار گرفته است. ما همچنین مجموعه کامل لوازم جانبی و ابزارهای مورد نیاز برای ساخت کانال را تامین می کنیم.

پنل داکت PU با فویل آلومینیومی 80 میکرونی برجسته دو طرف برای استفاده داخلی مناسب است. برای محیط خارجی بهتر است با ورق آلومینیومی با ضخامت 200 میکرون یا ورق GI از پیش رنگ شده انتخاب شود، زیرا مقاومت خمشی / فشاری بهتر است. روکش فویل آلومینیومی صاف برای پروژه اتاق تمیز، مانند بیمارستان و مهندسی داروسازی استفاده می شود.

ساخت کانال هوای پیش عایق شده شامل: ردیابی، برش، چسباندن، تاشو، نوار چسب، پروفیل و تقویت، آب بندی. در طول این فرآیند، به برخی از لوازم جانبی نیاز است: برش، پروفیل (فلنج)، نوار، نوار بخش تقویت کننده آلومینیوم، درزگیر سیلیکونی و دستگاه خم کن دستی. ما همچنین این لوازم جانبی مرتبط را عرضه می کنیم.

شرکت کانال پیش عایق پلی اورتان -شرکت پویا تجهیزسیستم نیوساد
کانال پیش عایق پلی اورتان

ویژگی های ورق پلی اورتان(یورتان) چیست؟

ورق پلی اورتان در صنایع به شکل تخته ای تولید و عرضه می شود. ورق ها با ابعاد ۱ الی ۶۰ میلی متر و در ابعاد ۱ در ۱ متر تولید می شوند. قابلیت تراشکاری این پلیمر بسیار آسان است و در برابر اشعه یو وی، مواد شیمیایی، حلال ها و سوخت ها مقاوم می باشد.

از دیگر ویژگی های بارز ورق پلی یورتان شامل بازیافت شونده، عایق صدا و حرارت، مقاوم در برابر اشتعال و کم سوز بودن، قابلیت استفاده در جاهای دیگر، عدم تولید گازهای سمی و … می باشد که نسبت به سایر پلیمرها این ویژگی ها بسیار برجسته و مهم می باشد.

قیمت کانال کشی پلی یورتان(اورتان) چگونه محاسبه می‌شود؟

نصب لوله های پلی اورتان بسیار سریع و آسان می باشد. هزینه کانال سازی پلی اورتان به منطقه انتخابی و نوع کانال بستگی دارد. کانال های پلی اورتان با طراحی منحصر به فرد و ساختار عالی به جای ورق های قدیمی مانند ورق های گالوانیزه استفاده می شود. این کانال که اکنون در سراسر جهان بسیار محبوب است، در ابتدا در آلمان طراحی و ساخته شده است.

هزینه کانال های پلی اورتان به مواد مختلفی بستگی دارد که مهم ترین آنها اندازه دهانه کانال می باشد.برای اطلاع از قیمت به روز لطفا باشمارهای ثبت شده در سایت تماس بگیرید.مشاوران ما با کمال میل آماده پاسخ به تمام سوالات شما می باشند.

طراحی کانال پیش عایق پلی اورتان -شرکت پویا تجهیزسیستم نیوساد
کانال پیش عایق پلی اورتان

تاریخچه استفاده از پلی اورتان(یورتان)

پلی یورتان ها در طول جنگ جهانی دوم در آلمان ساخته شدند. کاربردهای اصلی در پوشش ها، الاستومرها و فوم ها می باشد. الاستومرها مقاومت سایشی عالی دارند اما هیسترزیس بالایی دارند. افزایش گرمای مرتبط استفاده از آنها را در کاربردهایی مانند لاستیک محدود کرده است. فوم های پلی یورتان سفت و سخت به دلیل ترکیبی از انتقال حرارت کم و مقرون به صرفه بودن به طور گسترده ای به عنوان مواد عایق مورد استفاده قرار گرفته اند. استفاده به عنوان عایق و سایر کاربردها با قابلیت دمای بالای حدود 250 فارنهایت محدود می شود. پلی یورتان ها در نور مستقیم خورشید یا در تماس با اکثر حلال های آلی به خوبی زنده نمی مانند. دو نوع متداول است: پایه پلی استر و مبتنی بر پلی اتر، با این ساختارهای ستون فقرات در واقع بخش قابل توجهی از رزین به اصطلاح پلی اورتان را تشکیل می دهند.

مقاله پیشنهادی:  کانال تهویه مطبوع مشهد

چرا از فوم پلی یورتان برای عایق استفاده کنیم؟

بیش از 50 سال است که از فوم پلی اورتان برای عایق کاری ساختمان ها استفاده می شود. امروزه اغلب برای عایق کاری مناطق بزرگ مانند دیوارهای فونداسیون استفاده می شود، اما می توان از آن در مقیاس کوچکتر نیز استفاده کرد، به عنوان مثال. برای عایق کاری محیط درها و پنجره ها.

فوم پلی یورتان دارای R-VALUE بالایی است

اگر با عایق کاری ساختمان آشنا هستید، احتمالاً نام R-value را شنیده اید. R-value یک واحد اندازه گیری است که به توانایی یک نوع معین عایق برای جلوگیری از انتقال حرارت اشاره دارد. محاسبه بر اساس ضخامت و هدایت حرارتی ماده مورد نظر است. هر چه مقدار R بالاتر باشد، عملکرد عایق بهتری خواهد داشت.

عایق فوم پلی اورتان نسبت به سایر انواع عایق دارای R-value بالاتری است. به عنوان مثال، Adfoam pro 1875 (نوعی فوم عایق که به طور خاص برای درها و پنجره ها طراحی شده است) دارای مقدار R5 R5 در هر اینچ مربع است، در حالی که عایق پشم معدنی معمولاً بین 3.5 تا 4 است.

فوم پلی یورتان به عنوان یک مانع در برابر هوا و رطوبت عمل می کند

استفاده از فوم پلی یورتان باعث می شود که پاکت های ساختمان بسیار هواگیرتر و ضد آب تر شوند، زیرا عایق بدون درز را فراهم می کند.

از آنجایی که فوم پلی یورتان هیچ شکافی بین عایق و زیرلایه باقی نمی گذارد، می تواند به عنوان یک مانع هوا و بخار عمل کند و در صورت استفاده به عنوان عایق بیرونی، جایگزین پوشش خانه شود.

استفاده از عایق فوم می تواند منجر به صرفه جویی قابل توجهی در هزینه شود – گرمایش و تهویه مطبوع ساختمان به انرژی کمتری نیاز دارد و شما نیازی به نصب پوشش خانه بین دیوارهای خشک و دیوارهای خارجی خود نخواهید داشت.

 عایق فوم پلی یورتان در برابر رطوبت و قالب مقاوم است

پس از پخت، فوم پلی اورتان به یک پلاستیک بی اثر تبدیل می شود. آب یا رطوبت را جذب نمی کند و مانند برخی از انواع مواد عایق باعث ایجاد کپک و کپک نمی شود.

در مقابل، همانطور که در بالا ذکر شد، با ایجاد یک مانع 100٪ ضد آب، سایر مصالح ساختمانی را از آسیب کپک، کپک و آب محافظت می کند. حتی می توانید از آن برای تعمیر دیوارهای مرطوب استفاده کنید.

عایق فوم دارای ثبات ابعادی خوبی است

بسیاری از مواد عایق مانند پشم معدنی و سلولز به مرور زمان دچار افتادگی یا ته نشین شدن می شوند. این پدیده می تواند باعث ایجاد پل های حرارتی در مناطقی شود که دیگر عایق کافی وجود ندارد. سپس ساختمان در برابر اتلاف گرما مستعدتر می شود.

عایق فوم پلی اورتان به دلیل پایداری ابعادی عالی خود شناخته شده است. پس از درمان، حجم آن بدون توجه به شرایطی که در معرض آن قرار می گیرد، افزایش یا کاهش نمی یابد.

فوم پلی یورتان برای استفاده آسان است

یکی دیگر از مزایای فوم پلی یورتان نسبت به دیگر انواع محصولات عایق، استفاده آسان از آن است.

مقاله پیشنهادی:  کانال کولر ارومیه

این به راحتی به اکثر مواد (بتن، چوب، فلزات، و غیره) که برای ساختمان های داخلی و خارجی استفاده می شود می چسبد و می تواند خود را کاملاً برای جا دادن شکاف ها و اشکال نامنظم قالب بندی کند.

استفاده از تفنگ فوم برای اعمال این نوع عایق به این معنی است که این روش بسیار دقیق است، می تواند کوچکترین شکاف ها را پر کند و از آشفتگی جلوگیری کند.

نصب کانال پیش عایق پلی اورتان -شرکت پویا تجهیزسیستم نیوساد

فوم پلی اورتان برای تمام نیازهای ساختمانی شما

فراموش نکنید که مزایای فوم پلی اورتان را هنگام انتخاب مواد عایق برای پروژه ساختمانی بعدی خود در نظر بگیرید.

اگر به دنبال بهترین کانال پیش عایق پلی اورتان برای یک پروژه هستید، با ما تماس بگیرید. کارشناسان ما خوشحال خواهند شد که به شما کمک کنند.شرکت پویا تجهیز سیستم نیوساد آماده ساخت کانال پیش عایق و کانال پیش عایق پلی اورتان در سراسر کشور می باشد.ازجمله کانال پیش عایق در کرج ,کانال پیش عایق  در تهران ,کانال پیش عایق پلی اروتان در کرج ,کانال پیش عایق پلی اورتان در تهران , و ساکن هرکجای ایران که باشید می توانید با ما تماس بگیرید و از مشاوره رایگان متخصصان ما برخوردارشوید.

اشتراک گذاری مقاله در صفحات اجتماعی

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on whatsapp
Share on telegram
Share on email

سوالات متداول

هزینه وقیمت کانال پیش عایق پلی اورتان چقدر است؟

هزینه وقیمت کانال‌های پیش عایق به عوامل مختلفی وابسته است که از جمله این موارد می‌توان به نوع کانال، شرکت سازنده کانال، کیفیت کانال پیش عایق، مواد اولیه تشکیل دهنده کانال و… اشاره کرد. لطفا برای اطلاع از قیمت به روز کانال پیش عایق با شماره های ثبت شده در سایت ثماس بگیرید.مشاوران ما با کمال میل آماده پاسخ به تمام سوالات شماعزیزان می باشند.

آیا سفارش ساخت کانال پیش عایق پلی اورتانبرای سراسر کشور امکان پذیراست؟

بله.شرکت پویاتجهیزسیستم نیوساد باداشتن متخصصان ,درهرجای ایران که باشید .طراخی ساخت,نصب کانال پیش عایق را انجام می دهند.برای اطلاعات بیشتر لطفا با شمارهای ثبت شده درسایت تماس بگیرید.

نحوه نصب کانال پیش عایق پلی یورتان چگونه است؟

کانال های پیش عایق شده به صورت تک فیکس نصب می شوند و نیاز به فرآیند تاخیر دستی عایق کاری کانال پس از نصب را نفی می کند. از آنجایی که لوله کشی نسبتاً سبک و سریعتر نصب می شود، این امر می تواند صرفه جویی قابل توجهی در هزینه نصاب و/یا پیمانکار داشته باشد.

کانال پیش عایق پلی اورتان برای چه مواردی استفاده می شود؟

عایق بسته بندی مجرای باعث کاهش اتلاف یا افزایش گرما از طریق دیواره های کانال می شود و انرژی را حفظ کرده و تراکم رطوبت را کنترل می کند. عایق های بسته بندی مجرای شیشه ای فیبری در شرایطی که عملکرد صوتی مشکلی ندارد مفید هستند

عایق فوم پلی یورتان چیست؟

عایق فوم پلی یورتان در برابر رطوبت و قالب مقاوم است. پس از پخت، فوم پلی اورتان به یک پلاستیک بی اثر تبدیل می شود. آب یا رطوبت را جذب نمی‌کند و مانند برخی از انواع عایق‌ها باعث رشد کپک و کپک نمی‌شود

آیا پلی اورتان عایق خوبی است؟

سیستم های پلی یورتان از جمله بهترین مواد عایق مورد استفاده در ساخت و ساز هستند. این خاصیت عایق بودن به دلیل ساختار سلول های کوچک آن به همراه ترکیب گاز مسدود شده در داخل این سلول ها است.

چرا از پلی اورتان برای عایق استفاده می کنیم؟

ساختار سلول بسته و چگالی اتصال عرضی بالا و ویژگی های پایداری حرارتی خوب، مقاومت فشاری بالا و خواص عایق عالی را به آن می دهد.

آیااین مطلب برای شما مفید بود؟

روی ستاره کلیک کن و رای بده

میانگین امتیازدهی 5 / 5. شمارش امتیاز 1

هیچ امتیازی ثبت نشده!اولین نفرباش که رای میدی!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جهت تماس کلیک کنید