1403-02-29 11:59 قبل از ظهر

1403-02-29 11:59 قبل از ظهر

شرکت پویا تجهیز سیستم نیوساد
مشاوره رایگان
0
(0)

فهرست مطالب

کانال فلکسیبل چیست؟

کانال فلکسیبل نوعی لوله مجرای است که انعطاف پذیری بیشتری را برای قرار دادن در فضاهای باریک و محدود بر خلاف مجرای سفت و سخت یا مستطیل شکل فراهم می کند. به دلیل سهولت در نصب ، انعطاف پذیری و هزینه نسبتاً کم ، پیمانکاران  این سیستم را اغلب انتخاب می کنند. کوتاه شدن ، انعطاف پذیر و در بخش 10 متر در دسترس است ، کانال فلکسیبل برای انواع سیستم های تهویه یا تهویه هوا مناسب است.کانال فلکسیبل نوعی لوله مجرای است که به راحتی می تواند در زوایای مختلف خم شود. این محصول از مواد انعطاف پذیر مانند پلی اورتان (PU) و PVC ساخته شده است ، اغلب با یک سیم مارپیچ فولادی برای انعطاف پذیری بیشتر.

کانال فلکسیبل نه تنها در سیستم های تهویه صنعتی ، بلکه در دفاتر یا حتی در سیستم های کوچک دریچه خانگی نیز یافت می شود.

کانال فلکسیبل نوع خاصی از کانال است که در یک سیستم هوا  استفاده می شود. یکی از مزایای کانال فلکسیبل این است که می توان آن را در مکان های تنگ نصب کرد ، که در آن مجاری استاندارد قادر به جاسازی نیست. همچنین می توان از آن برای خم شدن قسمتهای دایره ای یا بیضی شکل ساختمانی استفاده کرد. این می تواند به ایجاد یک مکان بهینه برای سیستم مجرای کمک کند و از انرژی استفاده کند و در عین حال کیفیت هوا را در یک خانه یا ساختمان نیز بیمه کند.

کانال فلکسیبل می تواند از انواع مختلفی از مواد ساخته شود. برخی از آنها با آلومینیوم لمینت شده اند که به عنوان یک ماده با کیفیت استاندارد در نظر گرفته می شود. مارپیچ های سیم فولادی بهار نیز اغلب به عنوان یک ماده مورد استفاده قرار می گیرند و به طور کلی محصول را انعطاف پذیر و بادوام می کنند. بعضی اوقات ، موانع بخار پلی اتیلن به منظور کمک به حفظ انرژی ، مجرای را احاطه کرده است. بسیاری از کانال فلکسیبل نیازی به ابزاری برای برش یا رفع ندارند ، که به طور بالقوه می تواند نصب را ساده کند.

بسیاری از افراد در صنعت ما معتقدند که مواد مجرای مورد استفاده در یک نصب ، تعیین می کند که سیستم  چگونه هوا را حرکت می دهد. به دلیل این ذهنیت ، کانال فلکسیبل اغلب نام بدی می گیرد. مسئله نوع مواد نیست. در عوض ، این نحوه نصب محصول است.

هنگامی که سیستم های عملکردی ضعیف را که از کانال فلکسیبل استفاده می کنند ، آزمایش می کنید ، مشکلات نصب مکرر وجود دارد که جریان هوا را کاهش می دهد و راحتی و کارایی را کاهش می دهد. با این حال ، با توجه به جزئیات ، می توانید به راحتی اصلاح و جلوگیری از رایج ترین اشتباهات. شرکت پویاتجهیز سیستم نیوساد آماده نصب واجرای هرگونه کانال فلکسیبل می باشد.

کانال فلکسیبل -شرکت پویا تجهیزسیستم نیوساد
کانال فلکسیبل

ویژگی های کانال فلکسیبل

کانال فلکسیبل بدون عایق و عایق یک مجرای سخت ، انعطاف پذیر و کم وزن است که به طور گسترده در سازه های تهویه و تهویه مطبوع برای کاربردهای مسکونی ، تجاری و صنعتی به کار می رود. مجرای تولید شده ما هنگام نصب صحیح راندمان بسیار خوبی را نشان می دهد و گزینه مناسبی برای کلیه سیستم های تهویه هوا از جمله خانه ها ، هتل ها ، دفاتر و ساختمانهای تجاری است. آنها برای اتصال رسانه های تأمین کننده هوا به مجرای سفت و سخت مناسب هستند. کانال فلکسیبل طبقه بندی شده و در مدلهای عایق و عایق موجود است ، هر دو این میزان انعطاف پذیری بالایی دارند ، که به ما امکان می دهد به راحتی در هر موقعیت مورد نظر وصل کنیم و هزینه های خود را پس انداز کنیم ، جایی که مجرای مجهز و ساختگی بسیار زیاد است نصب دشوار و پرهزینه است.

کانال فلکسیبل دودکش

برای توزیع هوای گرم از شومینه ، کانال فلکسیبل باید شرایط عملیاتی درجه حرارت بالا را تحمل کند. ما لوله های دودکش عایق را ارائه می دهیم که تا 250 درجه سانتیگراد مقاوم در برابر حرارت هستند.

کانال فلکسیبل عایق بندی شده

کانال فلکسیبل با عایق حرارتی و آکوستیک به عنوان کانکتور برای اتصال خط مجرای اصلی به جعبه پلنوم استفاده می شود ، به همین دلیل مانع از انتشار هوا از از دست دادن درجه حرارت می شوند و در عین حال به عنوان یک خاموش کننده هوا نیز عمل می کنند.

نصب کانال فلکسیبل -شرکت پویا تجهیزسیستم نیوساد
کانال فلکسیبل

ویژگی های اصلی کانال فلکسیبل

راه حل اقتصادی برای اتصال تجهیزات در سیستم های تهویه مطبوع و تهویه ، در طیف گسترده ای از برنامه های کاربردی مانند پروژه های مسکونی ، تجاری و صنعتی.

ساخت و سازهای انعطاف پذیر سهولت نصب را در مناطقی که مجرای سفت و سخت قابل ثابت نیستند ، فراهم می کند.

ایده آل برای استفاده در سیستم های مجرای فشار کم و متوسط.

گزینه هایی برای مدل های عایق و عایق بندی شده.

کانال فلکسیبل عایق  مناسب برای سیستم های گرمایشی تجاری و سبک و تهویه مطبوع مناسب است. برش به طول و وزن سبک مورد نظر برای نصب آسان آسان است. از آنجا که انعطاف پذیر است ، به راحتی و از طریق موانع موجود در ساختمان بسیار آسان است.

تفاوت اساسی بین کانال فلکسیبل ساده و کانال فلکسیبل فلزی در این است که کانال فلکس نصب بسیار ساده تر است. این سبک وزن است و می تواند خم شود اما برای سازگاری با سیستم گرمایش یا سرمایش ضروری است. نصب بسیار سریعتر می شود و هزینه کار و خرابی برای تجارت شما را کاهش می دهد.

در مقایسه ، کانال فلکسیبل فلزی یک فرآیند نصب دقیق دارد. ورق فلز به اندازه گیری های دقیقی نیاز دارد تا در ابعاد ساختمان قرار گیرد. مواد سفت و سخت نیز حمل و قرار دادن در موقعیت مناسب دشوارتر است. در نتیجه ، نصب مجرای فلزی بسیار گرانتر است.

قیمت کانال فلکسیبل -شرکت پویا تجهیزسیستم نیوساد
کانال فلکسیبل

مزایای دیگر کانال فلکسیبل

نکته مثبت در کانال فلکسیبل این است که این ماده مقاومت بیشتری در برابر جریان هوا ایجاد می کند. بر خلاف کانال فلکسیبل فلزی ، موارد انعطاف پذیر غالباً به روش هایی خرد می شوند که دستیابی به هوا را برای تهیه هوا برای هوای تعیین شده دشوارتر می کند. پیمانکاران کمتر باتجربه کانال فلکسیبل را به تنظیمات ناخوشایند با چرخش های تیز و بخش هایی که زیر وزن خودشان می چسبند ، ترتیب می دهند.

کانال فلکسیبل فلزی از ورق فلز ساخته شده است. ورق های صاف و نازک از فولاد گالوانیزه که در لوله های مستطیل و گرد/بیضی شکل با اندازه های مختلف تشکیل شده اند. مجرای همچنین می تواند با چسباندن پانل های ورق فلزی به گل میخ و تیرچه ها ، به ویژه برای ایجاد مجرای هوای برگشتی ، تشکیل شود. مجاری فلزی غالباً عایق بندی نشده است ، اما می تواند عایق بندی شود.

کانال فلکسیبل از یک سیم پیچ سیم گرد ساخته شده است که معمولاً در یک پلیمر قابل خم اما بسیار بادوام (پلاستیک) پوشانده شده است. این “پوست” پلیمری معمولاً توسط عایق فایبرگلاس احاطه شده است ، سپس در یک پلی اتیلن نازک یا ژاکت فویل محصور می شود. به طور معمول ، مجاری فلکس از لاستیک ، PVC ، استیل ضد زنگ ، سیلیکون و سایر مواد ساخته شده است که ممکن است عایق بندی شوند یا نباشند. مجرای فلکس در اندازه های مختلف از قطر 3 “تا 22” ساخته شده است.

در حالی که کانال فلکسیبل فلزی گران تر است ، آنها ارزش این هزینه را دارند. ورق فلز شکل خود را حفظ کرده و از مقاومت در برابر هوای کم برخوردار است. 

کانال فلکسیبل نه تنها در برابر جریان هوا مقاومت می کند بلکه مستعد نصب ضعیف است. هر تعداد از عوامل می توانند اشتباه کنند ، از جمله یک مفصل ضعیف ، طول بیش از حد که فاقد پشتیبانی و بخش های خرد شده است. همچنین ، این ماده از ورق فلز با دوام کمتری برخوردار است.

دوام دلیل شماره یک دلیلی است که مجاری فلزی سرمایه گذاری بلند مدت بهتری انجام می دهد. اگرچه گران است ، نوع فلزی نیاز به نگهداری بسیار کمی دارد و در برابر دمای شدید در فضای باز مقاومت می کند. به همین دلیل ، ورق فلز بهترین مواد برای کاهش هزینه های انرژی است.

ساخت کانال فلکسیبل -شرکت پویا تجهیزسیستم نیوساد
کانال فلکسیبل

انواع مختلف کانال فلکسیبل :

۱-کانال فلکسیبل فویلی آلومینیومی

۲-کانال فلکسیبل کومبی با پوشش PVCمشکی

۳-کانال فلکسیبل برزنتی نخ دار

۴-کانال فلکسیبل پیش عایق با عایق الاستومری

۵-کانال فلکسیبل پیش عایق با عایق پشم شیشه

۶- کانال فلکسیبل خرطومی PVCشفاف

۷-کانال فلکسیبل خرطومی PU

 ۸-کانال فلکسیبل خرطومی مکش با لایه ی داخلی صیقلی

۹-کانال فلکسیبل با عایق پلی استر فشرده IFD

۱۰-کانال فلکسیبل با عایق پلی اتیلن

۱۱-کانال فلکسیبل معدنی برزنتی

۱۲-کانال فلکسیبل خرطومی با دمای بالا

اشتراک گذاری مقاله در صفحات اجتماعی

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on whatsapp
Share on telegram
Share on email

سوالات متداول

کانال فلکسیبل در کدام قسمت ها استفاده می گردد؟

کانال فلکسیبل در سراسر ساختمان اجرا می شوند و هوا را به دریچه های سقفی جداگانه می برند. داکت های فلکس در مواد مختلفی موجود است که در صورت لزوم با شکل ساختمان مطابقت دارد، مانند لاستیک، فولاد ضد زنگ، سیلیکون و پلی اورتان

کانال فلکسیبل از چه چیزی ساخته شده است؟

کانال فلکسیبل معمولاً لوله ای شکل است و از سیم پیچ سیمی پوشیده شده از پلاستیک قابل انعطاف اما بادوام ساخته می شود. سپس سازندگان لوله را با عایق فایبرگلاس می پوشانند. استفاده از این نوع کانال‌کشی در مکان‌هایی که کانال‌های صلب فقط امکان نصب وجود ندارد، بهترین است.

اتصال کانال فلکسیبل چگونه است؟

اتصالات کانال فلکسیبل به عنوان یک اتصال بین تجهیزات و کانال برای جداسازی ارتعاشات و صداها در یک سیستم کانال استفاده می شود. کانکتورهای کانال انعطاف پذیر، بر خلاف مجرای سخت، همچنین اجازه می دهد تا فاصله کمی بین تجهیزات و کانال کشی ایجاد شود.

چه نوع کانال کشی بهتر است؟

کانال کشی کانال فلکسیبل بهترین نوع کانال کشی برای استفاده در فضاهای تنگ یا ناخوشایند است که نصب کانال های سفت و سخت بسیار دشوار است. از آنجایی که این کانال های هوا انعطاف پذیر هستند، می توانند در اطراف سازه های ثابت خم شوند تا تقریباً در هر فضایی کار کنند.

آیا می توان مجرای انعطاف پذیر را فشرده کرد؟

هنگامی که کانال های انعطاف پذیر در مناطق بدون شرط خانه نصب می شوند، نباید آنها را در حفره هایی که کوچکتر از قطر بیرونی کانال هستند، از جمله عایق مجرا، فشرده کرد. در فضای مطبوع نباید در حفره هایی کوچکتر از قطر مجرای داخلی (ENERGY STAR) نصب شوند.۸

آیا کانال فلکسیبل جریان هوا را کاهش می دهد؟

به راحتی می توان طول مجرای انعطاف پذیری را که چندین سانتی متر بیشتر از آنچه برای رسیدن از نقطه A به نقطه B لازم است برش داد. که به دو دلیل باعث کاهش جریان هوا می شود.

آیااین مطلب برای شما مفید بود؟

روی ستاره کلیک کن و رای بده

میانگین امتیازدهی 0 / 5. شمارش امتیاز 0

هیچ امتیازی ثبت نشده!اولین نفرباش که رای میدی!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جهت تماس کلیک کنید