5
(1)

اولین مرحله ساخت کانال پلی یورتان , الگوبرداری وبرش پلی یورتان می باشد.دراین مرحله با استفاده از یک مداد یا خودکار و متر بادقت انداز های مناسب و دقیقی روی پلی یورتان علامت گذاری می شوند.سپس بوسیله  دسته تیغ این علامت ها برش 45 درجه می خورند. دراین فیلم با توجه به مدل کار از دستگاه وی بر ,دو برش 45 درجه در کنار یکدیگر ایجاد می شود که نتیجه کار بصورت 90 درجه می شود.همچنین دسته تیغ شامل چپ بر (ایجاد برش به سمت چپ) و راست بر (ایجادبرش به سمت راست) عمود بر (برش قسمتهایی از کانال که صاف می باشند) وقسمتهایی از کانال که نیاز به خمیدگی دارند با دستگاه خم کن , خم داده می شوند.

دومین مرحله ساخت کانال پلی یورتان , چسب زدن تمام نقاط برش خورده پلی یورتان می باشد.دراین مرحله تمام نقاطی که قرار است به یکدیگر مونتاژ شوند چسب کاری می شوند که کاملا جای برش ها آغشته به چسب می شود و مدت پنج تا ده دقیقه زمان برای خشک شدن چسب لازم است ,البته این زمان بستگی به شرایط آب وهوا دارد.

سومین مرحله ساخت کانال پلی یورتان , ماستیک زدن و آب بندی کانال پلی یورتان می باشد.در این مرحله باید بصورت کاملتمام درزهای کانال پوشیده می گردد.تمام نقاطی که درمرحله قبل چسب کاری می گردند دوباره باید با چسب ماستیک آب بندی می شوند.

چهارمین مرحله ساخت کانال پلی یورتان , چسب زدن فلنج و گوشه فلزی می باشد. فلنج برای اتصال دوکانال به یکدیگر استفاده می گردد,تمام دهنه کانال پلی یورتان ,فلنج کاری می شود,فلنج کوتاه زدن باعث ایجاد درز در نقاط اتصال می گردد ولی فلنج بلند باعث می شود تا بندکشویی در جای اصلی خود قرار نگیرد.بنابراین باید در  انتخاب سایز فلنج دقت کرد.و گوشه فلزی برای استهکام دهنه کانال پلی یورتان و گونیا نمودن دهنه کانال پلی یورتان استفاده می شود.

پنجمین مرحله ساخت کانال پلی یورتان , مونتاژ و چسب کاری پلی یورتان می باشد.تمام نقاط برش خورده که در مرحله مونتاژ به یکدیگر متصل می شوند,برای زیبایی,استهکام ودرگیرنشدن فوم فشرده با هوابوسیله چسب چهارسانتی دوباره پوشانده می شوندکه بطورمساوی روی لبه ها قرار می گیرد.

آیااین مطلب برای شما مفید بود؟

روی ستاره کلیک کن و رای بده

میانگین امتیازدهی 5 / 5. شمارش امتیاز 1

هیچ امتیازی ثبت نشده!اولین نفرباش که رای میدی!